أیاکتابهای أسمانی قبلی تحریف شده است

 آرى قرآن کتاب آسمانى است و در آن تحریفى صورت نگرفته است .
. اما در کتاب‏هاى مقدس یهودیان
و مسیحیان (عهد عتیق و عهد جدید) تحریف صورت گرفته است. این سخن هم از متون اسلامى، آیات و روایات تأیید مى‏شود و هم با نگاه به واقعیت و جداى از منظر آیات و روایات.
قرآن مى‏گوید: یهودیان به تحریف رو آودند، (1) و واقعیت چنین است.
یهودیان و مسیحبان معتقدند که تورات توسط حضرت موسى(ع) نوشته شده، در حالى که تورات موجود گویاى این مطلب است که بعد از درگذشت حضرت موسى(ع) و توسط دیگران نوشته شده است. به عنوان نمونه در توراث آمده است: «پس موسى بنده خدا در آن جا به سرزمین موآب برحسب قول خداوند مرد، و او را در سرزمین موآب در مقابل بیت فعور در دره دفن کردند و احدى قبر او را تا به امروز نمى‏داند. چون موسى وفات یافت 120 سال داشت و...»(2)
خواننده با خواندن جملات فوق به خوبى پى مى‏برد که تورات را دیگران بعد از مرگ حضرت موسى نوشته‏اند.
نیز در عهد جدید و انجیل از وجود تعارض در مضامین آن‏ها، هم چنین از این که در مورد زندگى حضرت عیسى نوشته شده، فهمیده مى‏شود که این کتاب همان کتاب انجیل آسمانى نیست.
اما قرآن: آیات و روایات مى‏گویند: قرآن تحریف‏ناپذیر است. اینک به صورت گذرا برخى از آن‏ها را بیان مى‏کنیم.
1 - وعده‏هاى صریح الهى مبنى برحفظ و مصونیت قرآن، یعنى خداوند از پیش خواسته و وعده داده است که این کتاب را از تحریف حفظ خواهد کرد. (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون)(3)
2 - باطل نشدنى قرآن: مطالب و محتواى قرآن همیشه بر حق است و باطل نمى‏شود؛ یعنى تحریف نمى‏گردد (و انه لکتاب عزیز لا یأتیه الباطل...)(4)
3 - ضمانت الهى براى جمع آورى قرآن: خداوند وعده داده و تضمین کرده است که قرآن را جمع کند و به عنوان کتاب هدایت نگهدارد. (ان علینا جمعه و قرآنه) (5)
4 - حدیث ثقلین: پیامبر(ص) در حدیث ثقلین وجوب تمسک به قرآن و اهل بیت را بیان کرد. اگر قرآن تحریف شده باشد، نمى‏شود به آن تمسک کرد. امر به تمسک دلیل بر تحریف ناپذیرى قرآن است.
5 - احادیث عرضه حدیث بر قرآن: روایات زیادى وارد شده است که روایات را بر قرآن عرضه بدارید. قرآن معیار شناخت احادیث است. اگر قرآن تحریف‏ناپذیر نباشد، جایى براى عرضه حدیث بر قرآن باقى نمى‏ماند.
افزون بر این‏ها و صرف نظر از آیات و روایات مى‏گوییم: واقعیت این است که قرآن بدون کوچک‏ترین تحریفى در بین ما موجود است.
امروزه در مجموعه‏هاى هنرى و فرهنگى و آثار باستانى قرآن هایى موجود است که نگارش آن‏ها به بیش از هزار سال مى‏رسد، و همه نسخه‏هاى موجود قرآن از آغاز تاکنون بدون هیچ تحریف و کاستى و یا زیادتى موجود است. این خود بهترین دلیل بر تحریف ناپذیرى قرآن است.
هم چنین برخى از جریانات تاریخى که در تاریخ ثبت و ضبط شده، تأییدى بر عدم تحریف قرآن مى‏باشد. در زمان پیامبر، هر آیه‏اى که بر پیامبر نازل مى‏شد، پیامبر در اسرع وقت آن را براى مردم تلاوت مى‏کرد. غیر از پیامبر بر دو گروه بودند که قرآن را حفظ مى‏کردند: یکى حافظان وحى و دیگرى کاتبان وحى. در هر دو گروه تعداد بسیارى وجود داشتند که جاى هرگونه تحریف و یا جابه‏جایى کلمات و عبارات، و اضافه و کم نمودن را سد مى‏کردند. خواندن آیات توسط پیامبر براى مسلمانان گاهى آن قدر با عجله بود که خداوند خطاب به پیامبر فرمود که تا قبل از تمام شدن وحى، آن را براى مردم نخوان، زیرا ما قرآن را جمع مى‏کنیم و آن را حفظ مى‏نماییم.

1 - نساء (4) آیه 46.
2 - کتاب مقدس، عهد عتیق، سفر تشبه، فصل 33.
3 - حجر (15) آیه 9.
4 - فصلت (41) آیه 41.
5 - قیامت (75) آیه 19.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد